Η βιβλιοθήκη

Η σχολική βιβλιοθήκη του 21ου αι. είναι ένα κέντρο μάθησης, πληροφόρησης και πληροφοριακής παιδείας και απαραίτητη προϋπόθεση για τη διά βίου εκπαίδευση. Ο ρόλος της δεν είναι μόνο ο παραδοσιακά δανειστικός, αλλά κυρίως επιδιώκει να μάθει στους μαθητές "πώς να μαθαίνουν".

Πέρα λοιπόν από τον προφανή στόχο της προώθησης της φιλαναγνωσίας, η σχολική βιβλιοθήκη παρέχει πληροφοριακή παιδεία, συμβάλλει στον πληροφοριακό και κριτικό γραμματισμό. Έχει σα σκοπό να συμπληρώσει την εκπαιδευτική διαδικασία και να χρησιμεύσει στην εκπόνηση μαθητικών εργασιών, στην εύρεση διαφόρων πληροφοριών από έντυπο και ηλεκτρονικό υλικό.

Εξοικειώνει τους μαθητές με τη χρήση πληροφοριακών πηγών όπως εγκυκλοπαίδειες, λεξικά, βιβλία όλων των κατηγοριών, CD ROM, διαδικτυακές πηγές, κλπ. και εκπαιδεύει στην κριτική επεξεργασία των πληροφοριών. Επιπλέον λειτουργεί ως μια μικρή κοιτίδα πολιτισμού που διοργανώνει αφιερώματα σε λογοτέχνες- συγγραφείς ?στιχουργούς-εικονογράφους, αξιοποιώντας το υλικό που διαθέτει και άλλες πηγές.

Σκοπός της, σύμφωνα με το θεσμικό και οργανωτικό πλαίσιο (Πλαίσιο Λειτουργίας Σχολικών Βιβλιοθηκών, Τελική μορφή 2004) είναι να συμβάλλει ενεργά:

  • Στην αποκωδικοποίηση των πληροφοριών, που σήμερα παρέχονται με καταιγιστικούς ρυθμούς.

  • Στην ενσωμάτωση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων για την διεύρυνση των δυνατοτήτων των μαθητών.

  • Στην προσπάθεια του σχολείου να διαμορφώσει πολίτες για την σύγχρονη κοινωνία.

  • Στην προώθηση της αλλαγής του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος και της αναμόρφωσης των Προγραμμάτων Σπουδών.

Επιπλέον, σύμφωνα δε με το Μανιφέστο της UNESCO το οποίο έχει επικυρωθεί και από τη χώρα μας , η Σχολική Βιβλιοθήκη έχει ως στόχο τη διακήρυξη της αρχής ότι η ελευθερία έκφρασης και η πρόσβαση στην πληροφόρηση είναι ουσιαστική για τη δημιουργία αποτελεσματικών και υπεύθυνων πολιτών και για τη συμμετοχή τους σε μια δημοκρατική πολιτεία.

Απευθύνεται πρωταρχικά στους μαθητές, τους καθηγητές και το διοικητικό προσωπικό των σχολείων που συστεγάζονται στο κτίριο, αλλά και σε κάποιες κατηγορίες εξωσχολικών, όπως απόφοιτους, γονείς, κ.ά... (με προτεραιότητα στο 2ο Γυμνάσιο).

Ο χώρος μας είναι ανοιχτός σε όλους, ακόμα και σε όσους θέλουν απλώς να καθίσουν για λίγο, να παίξουν σκάκι, να ξεφυλλίσουν βιβλία και περιοδικά, κ.ά. Δεχόμαστε με χαρά κάθε επίσκεψη, μπορούμε να σας ξεναγήσουμε, ή να σας βοηθήσουμε σε όποια αναζήτηση έχετε.

Η βιβλιοθήκη μας είναι μέλος του Πανελλήνιου Φόρουμ Σχολικών Βιβλιοθηκών και της Αναγνωστικής Λέσχης Εκπαιδευτικών Ν. Σερρών "Βιβλιολάτρες".

Την ευθύνη της Βιβλιοθήκης, σύμφωνα με το θεσμικό και οργανωτικό πλαίσιο που καθορίζει καταστατικά την λειτουργία της, έχει εκπαιδευτικός μέσης εκπαίδευσης επιμορφωμένος στη Σχολή Δημόσιας Διοίκησης σε θέματα διαχείρισης σχολικών βιβλιοθηκών με χρήση τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών, ο οποίος τοποθετείται στη βιβλιοθήκη από αξιολογικό πίνακα και για μία τετραετία με ευθύνη του ΥΠΕΠΘ. Πρώτος υπεύθυνος για την περίοδο 2000-2007 ήταν ο φιλόλογος Πέτρος Σαμσάρης ενώ για το 2008- 2011 τη λειτουργία της ανέλαβε η επίσης φιλόλογος Λίλα Σκέμπερη.

Όλο το υλικό της βιβλιοθήκης είναι ταξινομημένο με το αμερικανικό δεκαδικό σύστημα DEWEY και η διαχείρισή του γίνεται μέσω του συστήματος ΑΒΕΚΤ.


Κατηγορίες Συλλογής (Ταξινομικό σύστημα DEWEY):


000-Έργα Γενικής Φύσης

(ηλεκτρονικοί υπολογιστές, βιβλιογραφίες/κατάλογοι, βιβλιοθηκονομία, γενικές εγκυκλοπαίδειες/ πληροφοριακά βιβλία, περιοδικά γενικής φύσεως, ακαδημίες/άλλα ιδρύματα και επιστημονικές εταιρείες, δημοσιογραφία/τύπος)

100-Φιλοσοφία και Συναφείς Κλάδοι

(μεταφυσική, ψυχολογία, λογική, ηθική, ανατολική και αρχαία φιλοσοφία, νεώτερη φιλοσοφία)

200-Θρησκεία
(φυσική θρησκεία, βίβλος, δογματική θεολογία, πρακτική θεολογία, ποιμαντορική θεολογία, εκκλησιαστική θεολογία, ιστορία των χριστιανικών εκκλησιών, χριστιανικές εκκλησίες και αιρέσεις, άλλες θρησκείες)

300-Κοινωνικές Επιστήμες

κοινωνιολογία, πολιτικές επιστήμες, οικονομικές επιστήμες, δίκαιο, δημόσια διοίκηση, κοινωνική πρόνοια, κοινωνικά προβλήματα, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, άτομα με μαθησιακές δυσκολίες εμπόριο, ήθη και έθιμα, λαογραφία)

400-Γλώσσα

(Ελληνική γλώσσα, αγγλική γλώσσα, γερμανική γλώσσα, γαλλική γλώσσα)

500-Φυσικές Επιστήμες
(μαθηματικά, αστρονομία, φυσική, χημεία, γεωλογία, παλαιοντολογία, βιολογία, οικολογία, βοτανική, ζωολογία)

600-Εφαρμοσμένες Επιστήμες-Ιατρική-Τεχνολογία

(ιατρική, μηχανική, γεωργία, οικιακή οικονομία, επιχειρήσεις, βιομηχανική χημεία, μεταποίηση, βιομηχανίες, δομικές κατασκευές)

700-Καλές Τέχνες-Ψυχαγωγία

(αρχιτεκτονική, γλυπτική, σχέδιο/διακοσμητική, ζωγραφική, χαρακτική, φωτογραφία, μουσική, χορός, κινηματογράφος, θέατρο)

800-Λογοτεχνία (Φιλολογία)

(αμερικανική - αγγλική - γερμανική - γαλλική - ιταλική - ισπανική και πορτογαλική λογοτεχνία, λατινική λογοτεχνία,
ελληνική λογοτεχνία - αρχαία & νεοελληνική- , λογοτεχνία άλλων γλωσσών)

800-Γεωγραφία-Ιστορία-Βιογραφίες

(γεωγραφία/ταξίδια, βιογραφίες, αρχαία παγκόσμιος ιστορία, ευρωπαϊκή ιστορία, ελληνική ιστορία, ιστορία της Ασίας, ιστορία της Αφρικής, ιστορία της Β. Αμερικής, ιστορία της Ν. Αμερικής, ιστορία της Ωκεανίας και των Πολικών περιοχών)



Κατηγορίες Λογοτεχνικών Βιβλίων

ΕΜ: Ελλην. Μυθιστόρημα

ΞΜ: Ξένο Μυθιστόρημα

ΕΔ: Ελληνικό Διήγημα

ΞΔ: Ξένο Διήγημα

ΕΠ: Ελληνική Ποίηση

ΞΠ: Ξένη Ποίηση

Επικοινωνία  με email : library@2gym-serron.ser.sch.gr

με Τηλέφωνο & Fax: 23210-98756

(Τηλ. Γυμνασίου:23210-98640, 38262- fax: 2321032650)

Ώρες Λειτουργίας: Ανακοινώνονται κάθε σχολικό έτος

Το σχολείο μας

Διευθυντής

Η διεύθυνση και το προσωπικό

Εγκαταστάσεις

Οι εγκαταστάσεις

Βιβλιοθήκη

Η βιβλιοθήκη

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

Πληροφορίες και γραμμές βοήθειας

   
     

Πρόγραμμα Εξειδικευμένης Εκπαιδευτικής Υποστήριξης

για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των Αξόνων Προτεραιότητας 1,2 & 3 του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση»

Μάιος 2024
ΚΔΤΤΠΠΣ
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031