Πρόγραμμα για τον "ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ" από τα μέλη της Ε.Δ.Υ. του σχολείου

Ένα από τα χαρακτηριστικά της σημερινής εποχής είναι η αύξηση της επιθετικότητας στα παιδιά και στους εφήβους. Τα παιδιά γίνονται μάρτυρες ή θύματα επιθετικότητας και βίας εντός της καθημερινότητάς τους. Οι εμπειρίες τους κυμαίνονται από τη μαζική βία του πολέμου μέχρι τα καθημερινά περιστατικά επιθετικότητας, που βιώνουν σε διάφορους χώρους, μεταξύ αυτών και ο χώρος τους σχολείου.
Στην τελευταία περίπτωση μιλάμε για το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού, για το οποίο το 2012 το Υπουργείο Παιδείας καθιερώνει την Παγκόσμια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού και ιδρύει το παρατηρητήριο για την πρόληψη της σχολικής βίας.

Τα σχολεία πρέπει να προλαμβάνουν, να υποστηρίζουν και να αντιμετωπίζουν καταστάσεις βίας και επιθετικότητας και γι’ αυτό τον λόγο θεωρείται σημαντική η ανάπτυξη και η εφαρμογή προγραμμάτων αγωγής υγείας και σχολικών δραστηριοτήτων, που μπορούν να ενισχύσουν τα παιδιά σε πολλαπλά επίπεδα, ηθικό, προσωπικό και κοινωνικό.

Τα μέλη της ΕΔΥ του 2ου Γυμνασίου Σερρών , η Ψυχολόγος κ. Κυριάκογλου Σοφία-Μαρία και η  Κοινωνική Λειτουργός κ. Γκόγκα Μαρία, μετά από πρόταση της Διευθύντριας του σχολείου, τη γνωριμία τους με όλα τα τμήματα του σχολείου και την ανίχνευση θεμάτων που προβληματίζουν τους έφηβους μαθητές, συμπεριέλαβαν στον ετήσιο προγραμματισμό της Ε.Δ.Υ. ένα πρόγραμμα για τον σχολικό εκφοβισμό, δεδομένου ότι ήταν ένα από τα πολλά, που προέταξαν τα παιδιά σε όλα τα τμήματα. Στόχος είναι:

  •  να ενισχυθεί η αποδοχή της διαφορετικότητας
  •  να καλλιεργηθεί ένα κλίμα ασφάλειας στο σχολείο
  •  να ενισχυθούν και να αναπτυχθούν θετικές στάσεις και δεξιότητες, προκειμένου να αποτραπεί η επιθετική συμπεριφορά.

Βιωματικός χαρακτήρας του προγράμματος
Το πρόγραμμα έχει βιωματικό χαρακτήρα, διότι ο βιωματικός τρόπος προσέγγισης δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές/τρις να αναλάβουν την ευθύνη να μάθουν και να αναπτυχθούν, να εκφραστούν και να αναγνωρίσουν, όχι μόνο τις απόψεις αλλά και τα συναισθήματα τους.

Οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται για την υλοποίηση των δραστηριοτήτων
είναι:
  •  Μέθοδος επεξεργασίας εννοιών
  •  Διερευνητική μέθοδος
  •  Ομαδοσυνεργατική μέθοδος
  •  Βιωματική μέθοδο
Η πρώτη εφαρμογή του προγράμματος υλοποιήθηκε τη Δευτέρα 8 Ιανουαρίου 2024 στο τμήμα Α2 για ένα δίωρο και συνεχίζουμε με όλα τα τμήματα του σχολείου μας σταδιακά. 

Το σχολείο μας

Διευθυντής

Η διεύθυνση και το προσωπικό

Εγκαταστάσεις

Οι εγκαταστάσεις

Βιβλιοθήκη

Η βιβλιοθήκη

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

Πληροφορίες και γραμμές βοήθειας

   
     

Πρόγραμμα Εξειδικευμένης Εκπαιδευτικής Υποστήριξης

για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των Αξόνων Προτεραιότητας 1,2 & 3 του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση»

Μάιος 2024
ΚΔΤΤΠΠΣ
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031