Κιλκίς 9, Σέρρες, Τ.Κ 62125 2321038262 mail@2gym-serron.ser.sch.gr

Δειγματική διδασκαλία μαθηματικών

Στις 25 Φεβρουαρίου 2025, κατά τη 2η διδακτική ώρα, σε αίθουσα του σχολείου μας, πραγματοποιήθηκε δειγματική διδασκαλία στο μάθημα των Μαθηματικών, στο πλαίσιο των δράσεων συνδιδασκαλίας που υλοποιούνται στο σχολείο μας. Η δράση αυτή έλαβε χώρα κατόπιν πρόσκλησης της Διευθύντριας του 2ου Γυμνασίου  προς το ΚΕΔΑΣΥ Σερρών και υλοποιήθηκε από τη συνάδελφο Ζαπρούδη Ε., εκπαιδευτικό κλ.ΠΕ03 που υπηρετεί στο ΚΕΔΑΣΥ.

Σχεδιασμός και Περιεχόμενο Μαθήματος

Η προετοιμασία της διδασκαλίας έγινε από την κ. Ζαπρούδη και τον κ. Μανάδη Γ., μαθηματικό ΕΑΕ και συντονιστή Μαθηματικών του σχολείου για την τρέχουσα σχολική χρονιά, με την καθοδήγηση και υποστήριξη του συμβούλου Μαθηματικών Σερρών, κ. Γ. Καραβασίλη. Η επιλογή του τμήματος έγινε από κοινού με τον εκπαιδευτικό γενικής παιδείας μαθηματικών του τμήματος, κ. Γ. Αναγνωστόπουλο. Επιλέχθηκε το τμήμα Γ4 της 3ης τάξης, με στόχο τη διδασκαλία του κεφαλαίου «Εξισώσεις Β’ βαθμού». Το μάθημα περιλάμβανε τα εξής:

  • Ανάκληση γνώσεων από τις εξισώσεις Α’ βαθμού.
  • Ανάπτυξη της θεωρίας των εξισώσεων Β’ βαθμού και της διακρίνουσας.
  • Εφαρμογή της θεωρίας σε πρακτικά προβλήματα που λύνονται με εξισώσεις Β’ βαθμού.

Για την προετοιμασία του μαθήματος, σχεδιάστηκε φύλλο εργασίας που περιλάμβανε θεωρητικές έννοιες, εφαρμογές και δραστηριότητες για τους μαθητές.

Υλοποίηση της Διδασκαλίας

Η δειγματική διδασκαλία πραγματοποιήθηκε από την κ. Ζαπρούδη, με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής του τμήματος, οι οποίοι συντόνισαν τη σύνδεση του περιεχομένου με τους μαθητές. Στη διάρκεια της διδασκαλίας, χρησιμοποιήθηκε ο διαδραστικός πίνακας, στον οποίο οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν οπτικά χρήσιμες έννοιες της θεωρίας. Επιπλέον, οι μαθητές έλαβαν υλικό για εξάσκηση στο σπίτι.

Η διδασκαλία πραγματοποιήθηκε παρουσία:

  • Του συμβούλου Μαθηματικών Σερρών, κ. Γ. Καραβασίλη,
  • Της διευθύντριας του 2ου Γυμνασίου Σερρών, κ. Β. Ζέττα,
  • Των εκπαιδευτικών ΠΕ03 του σχολείου και άλλων συναδέλφων.

Αξιολόγηση της Δράσης

Η διδασκαλία διεξήχθη ομαλά και παραγωγικά, με τη συμμετοχή των μαθητών να είναι ιδιαίτερα ενεργή. Οι μαθητές κλήθηκαν να λύσουν προβλήματα εφαρμογής, εμβαθύνοντας έτσι στη χρήση των εξισώσεων Β’ βαθμού στην καθημερινή ζωή. Η εμπλοκή των εκπαιδευτικών στη συζήτηση βοήθησε στην κατανόηση των διαφορετικών διδακτικών προσεγγίσεων.

Η συγκεκριμένη δράση προσέφερε πολύτιμη εμπειρία τόσο για τους μαθητές όσο και για τους εκπαιδευτικούς, ενισχύοντας την πρακτική της συνδιδασκαλίας μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες στην γενική τάξη και την προσαρμογή της στις ανάγκες της τάξης.

Ο συντονιστής Μαθηματικών του σχολείου,
Μανάδης Γιώργος, ΠΕ03

Το σχολείο μας

Διευθυντής

Η διεύθυνση και το προσωπικό

Εγκαταστάσεις

Οι εγκαταστάσεις

Βιβλιοθήκη

Η βιβλιοθήκη

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

Πληροφορίες και γραμμές βοήθειας

   
     

Ψηφιακό Φροντιστήριο

Το Ψηφιακό Φροντιστήριο(https://streaming.digitalschool.gov.gr/) αποτελεί μια σύγχρονη ψηφιακή πλατφόρμα για μαθητές και μαθήτριες. Διαθέτει σε μορφή video σειρά από γνωστικά αντικείμενα και απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου.

Πρόγραμμα Εξειδικευμένης Εκπαιδευτικής Υποστήριξης

για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των Αξόνων Προτεραιότητας 1,2 & 3 του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση»

Απρίλιος 2025
ΚΔΤΤΠΠΣ
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930