Κιλκίς 9, Σέρρες, Τ.Κ 62125 2321038262 mail@2gym-serron.ser.sch.gr

Δράσεις για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία για το σχ. έτος 2024-25

Με αφορμή την 3η Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν στη σχολική κοινότητα  του 2ου Γυμνασίου Σερρών ποικίλες δράσεις με στόχο την ουσιαστική ευαισθητοποίηση και ενεργοποίηση των μαθητών/τριών σε θέματα συμπερίληψης και αποδοχής.

Στη διάρκεια μιας εβδομάδας από 2/12/24- 5/12/24 στο αμφιθέατρο του σχολείου τμήματα του σχολείου συμμετείχαν σε οργανωμένα προγράμματα βιωματικών δραστηριοτήτων. Η Διευθύντρια του σχολείου κα. Ζέττα Βασιλική αναφέρθηκε στη σπουδαιότητα της ημέρας και σε ζητήματα που αφορούν στην ισότιμη πρόσβαση των ανθρώπων με αναπηρία στην εκπαίδευση. Στη συνέχεια προβλήθηκε ψηφιακή παρουσίαση εμπλουτισμένη με βίντεο για την αναπηρία και τις ειδικές ανάγκες, τα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ατόμων αυτών, τον τρόπο που πρέπει να αντιμετωπίζονται, καθώς δεν τίθεται ζήτημα ειδικής αλλά ίσης μεταχείρισης και αποδοχής της διαφορετικότητας.

Τέλος ακολούθησαν βιωματικά εργαστήρια  στα οποία οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν αλλά, κυρίως, να συναισθανθούν τις ιδιαιτερότητες των ατόμων που ζουν με αναπηρία και να προβληματιστούν για την ανάγκη σεβασμού των αναγκών και της διαφορετικότητάς τους. 

Αξίζει να αναφερθεί πως πριν από κάθε βιωματική δράση προβαλλόταν αντίστοιχο ψηφιακό υλικό που δημιούργησαν μαθητές(ρι)ές του 2ου Γυμνασίου. Οι μαθητ(ρι)ές με βιωματικό τρόπο μπήκαν στη θέση του άλλου και συγκεκριμένα: του ανθρώπου με προβλήματα όρασης που προσπαθεί να ζωγραφίσει έχοντας τα μάτια του κλειστά με μια μάσκα ή να γράψει το όνομά του χρησιμοποιώντας τη γραφή Braille, του ανθρώπου με κινητικά προβλήματα που προσπαθεί να κινηθεί με το αναπηρικό καρότσι σε χώρο χωρίς ράμπα ή με ένα χέρι (το άλλο είναι δεμένο) να ανοίξει βάζο με καραμέλες ή να φορέσει γάντι, του ανθρώπου με προβλήματα ακοής που συστήνεται στη νοηματική γλώσσα, του ανθρώπου που βρίσκεται στο φάσμα του αυτισμού και προσπαθεί να περιγράψει στον διπλανό του προτάσεις χωρίς να γράψει και να μιλήσει.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες με τους παραπάνω τρόπους  διδάχθηκαν βιωματικά τις αξίες  της αξιοπρέπειας, της δύναμης, της δικαιοσύνης αλλά  και το όραμα ενός κόσμου που θα αποδέχεται και θα σέβεται την ετερότητα της αναπηρίας.

Την επιμέλεια των δράσεων είχαν οι εκπαιδευτικοί της Ειδικής Αγωγής του σχολείου: Δάγκος Αθανάσιος, Καλαϊτζή Μαγδαληνή, Κοκκίνη Μιχαηλία, Μανάδης Γιώργος.

Παράλληλα  πραγματοποιήθηκαν σε 2 τμήματα της Γ΄ Γυμνασίου (Γ3 και Γ4) δράσεις ευαισθητοποίησης από το Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό του σχολείου, την ψυχολόγο, κ. Μιχαλάκη Χρυσάνθη και την Κοινωνική Λειτουργό, κ. Γκόγκα Μαρία. 

Μέσω βιωματικής διαδικασίας, οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα αναπηρίας και να δώσουν μηνύματα υπέρ του σεβασμού της διαφορετικότητας. Τα παιδιά παρακολούθησαν αρχικά μία ταινία μικρού μήκους και στη συνέχεια χωρίστηκαν σε ομάδες όπου κατέγραψαν τα συναισθήματα που ένιωθαν οι ήρωες της ταινίας, το ανάπηρο κορίτσι, ο αδερφός της, η οικογένειά της, η κοινωνία.
Στη συνέχεια συζητήθηκαν στην τάξη οι σκέψεις των παιδιών και στο τέλος προτάθηκαν λύσεις για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία στην καθημερινότητά τους. Τα παιδιά μίλησαν για σεβασμό στη διαφορετικότητα, για αξιοπρέπεια και ισότιμη πρόσβαση των ΑμεΑ παντού.

Οι δράσεις ολοκληρώθηκαν όταν  μαθητές και μαθήτριες του τμήματος Γ2 με την καθοδήγηση της φιλολόγου, Ελένης Πιστικίδου, συνεργάστηκαν δημιουργικά και δημιούργησαν ένα ενημερωτικό βίντεο για τρόπους συμπεριφοράς απέναντι στα άτομα ΑΜΕΑ με στόχο την κοινοποίησή του σε όλους. 

Το Βίντεο μπορείτε να το δείτε εδώ

Ευχαριστούμε θερμά την επιχείρηση ορθοπεδικών ειδών του κ.Ρόντση για την προμήθεια του αναπηρικού αμαξιδίου που χρησιμοποιήθηκε στα βιωματικά εργαστήρια μας.

Το σχολείο μας

Διευθυντής

Η διεύθυνση και το προσωπικό

Εγκαταστάσεις

Οι εγκαταστάσεις

Βιβλιοθήκη

Η βιβλιοθήκη

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

Πληροφορίες και γραμμές βοήθειας

   
     

Ψηφιακό Φροντιστήριο

Το Ψηφιακό Φροντιστήριο(https://streaming.digitalschool.gov.gr/) αποτελεί μια σύγχρονη ψηφιακή πλατφόρμα για μαθητές και μαθήτριες. Διαθέτει σε μορφή video σειρά από γνωστικά αντικείμενα και απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου.

Πρόγραμμα Εξειδικευμένης Εκπαιδευτικής Υποστήριξης

για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των Αξόνων Προτεραιότητας 1,2 & 3 του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση»

Απρίλιος 2025
ΚΔΤΤΠΠΣ
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930