Με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα Ψυχικής Υγείας που εορτάζεται κάθε χρόνο στις 10 Οκτωβρίου, τα μέλη της Ε.Δ.Υ. του 2ου Γυμνασίου Σερρών με εισήγηση της Δντριας και απόφαση Συλλόγου Διδασκόντων σύ.φωνα με την εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘΑ οργάνωσαν και υλοποίησαν εκπαιδευτικό εργαστήριο για την προαγωγή της κοινωνικής και συναισθηματικής ευεξίας των εφήβων και την ευαισθητοποίηση των μελών της σχολικής κοινότητας για τη σημασία της ψυχικής υγείας.
Η δράση απευθύνθηκε σε όλα τα παιδιά της Β΄ τάξης του 2ου Γυμνασίου Σερρών και πραγματοποιήθηκε στα τμήματα Β1, Β2, Β3 και Β4 σε τέσσερις διδακτικές ώρες τη Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2024..
Στο πρώτο δεκάλεπτο έγινε μία σύντομη ψηφιακή παρουσίαση για:
τον ορισμό της Ψυχικής υγείας, τη σημαντικότητά της στη ζωή όλων, τους τρόπους που μπορούμε να την επιτύχουμε και τις υπηρεσίες στις οποίες μπορούν να απευθύνονται οι μαθητές/τριες για λήψη βοήθειας σε ψυχικά προβλήματα
Η παρουσίαση έγινε με μορφή ερωταπαντήσεων, διαδραστικά επιδιώκοντας την ενεργή συμμετοχή των μαθητών/τριών.
Ακολούθησε μία βιωματική άσκηση, όπου αρχικά γράφτηκαν στον πίνακα διάφορα αρνητικά συναισθήματα που ανέφεραν οι μαθητές/τριες. Στη συνέχεια επέλεξε ο καθένας/μία ένα από αυτά και έγραψε ανώνυμα σε μία κόλλα χαρτί ποια είναι η αιτία δημιουργίας του,
Τα χαρτιά διπλώθηκαν και συγκεντρώθηκαν από τα μέλη της ΕΔΥ. Στη συνέχεια οι μαθητές/τριες χωρίστηκαν σε ομάδες των τεσσάρων και διάλεγαν στην τύχη ένα από τα διπλωμένα χαρτιά όπου έπρεπε να προτείνουν λύσεις και τρόπους που μπορούν να διαχειριστούν τα δυσάρεστα - αρνητικά συναισθήματα.
Στο τέλος ένας/μία από κάθε ομάδα παρουσίασε τις λύσεις που πρότεινε η ομάδα του/της. Όσα παιδιά ήθελαν έγραφαν σε ένα χαρτόνι τις σκέψεις τους για την ψυχική υγεία.
Στις δράσεις συμμετείχαν και οι καθηγητές/τριες των τμημάτων .
Τα μέλη της ΕΔΥ του 2ου Γυμνασίου Σερρών
Χρύσα Μιχαλάκη -MSc Ψυχολόγος
Μαρία Γκόγκα -MSc Κοινωνική Λειτουργός
Μαθητές και μαθήτριες του τμήματος Γ1 δημιούργησαν ένα βίντεο για την ανάπτυξη της ψυχικής μας ανθεκτικότητας.
Την καθοδήγηση των μαθητών και μαθητριών ανέλαβε η φιλόλογος, και Σύμβουλος Σχολικής Ζωής του σχολείου κα Ελένη Πιστικίδου.
«Πείραμα: Η ηρεμία θα βοηθήσει»
Οι μαθητ(ρι)ές του τμήματος Γ2 του 2ου Γυμνασίου Σερρών συμμετείχαν σε δράση συναισθηματικής συνειδητοποίησης με τίτλο «Πείραμα: Η ηρεμία θα βοηθήσει» διάρκειας τριών διδακτικών ωρών.
Αρχικά έγινε ενημέρωση στους μαθητ(ρι)ές από την υπεύθυνη εκπαιδευτικό κ. Καλαϊτζή Μαγδαληνή σχετικά με την έννοια ψυχική υγεία και τους τρόπους που μπορούμε να διαχειριστούμε δύσκολες καταστάσεις που θα προκύψουν. Στη συνέχεια οχτώ παιδιά δημιούργησαν ψηφιακό υλικό στο οποίο διηγήθηκαν μια ιστορία και παράλληλα για να την καταλάβουν πραγματοποίησαν ένα πείραμα. Η ιστορία αναφερόταν σε έναν άνθρωπο που ζούσε ευτυχισμένος μέχρι που ξαφνικά μια καταιγίδα κατέστρεψε το σπίτι του, θόλωσε η σκέψη του και παραιτήθηκε. Η ηρεμία όμως με την οποία ακολούθως ενήργησε τον βοήθησε να ξεπεράσει το πρόβλημα.
Τα συναισθήματα που κατέκλυσαν τον ήρωα της ιστορίας αποτυπώθηκαν στο πείραμα (ο πανικός με υλικά θολά, ανακατεμένα σε ένα βάζο, η ηρεμία με αυτά καθισμένα στον πάτο του καθαρά.)
Οι μαθητ(ρι)ές συμμετείχαν ενεργά σε όλες τις φάσεις υλοποίησης της δράσης συνειδητοποιώντας πως όταν ζούμε κάτι άσχημο πανικοβαλλόμαστε, όταν όμως ηρεμήσουμε βρίσκουμε λύσεις.
Στο 2ο Γυμνάσιο προσπαθούμε και για την ψυχική υγεία των μαθητών/τριών μας οικοδομώντας σχέσεις με τους εκπαιδευτικούς μέσα από βιωματικά εργαστήρια και εκπαιδευτικές δράσεις.
"Το κουτί των αρνητικών συναισθημάτων"
H καθηγήτρια μουσικής κ. Πασχαλία Λόλα στο μάθημα "Εργαστήρια δεξιοτήτων" οργάνωσε και υλοποίησε μια δραστηριότητα με παιδιά της Α' γυμνασίου που ονομάζεται "Το κουτί των αρνητικών συναισθημάτων".
Ζητήθηκε από τους μαθητές να γράψουν ανώνυμα σε ένα χαρτί τι τους ενοχλεί, ποιο συναίσθημα αρνητικό δεν τους αφήνει να είναι χαρούμενοι, ευτυχισμένοι, ποια συνήθεια θέλουν να διώξουν, τι τους πονάει και θέλουν να ξεφορτώσουν για πάντα στο κουτί.
Μόλις το γράψανε, το κάθε παιδί σηκωνόταν τσαλάκωνε το χαρτάκι και το πετούσε στο κουτί.
Έγινε συζήτηση και διαβάστηκαν αρκετά χαρτάκια/ σημειώματα των παιδιών.
Αυτό το κουτί θα βρίσκεται όλη την χρονιά στην αίθουσα μουσικής, όπου και πραγματοποιούνται τα εργαστήρια δεξιοτήτων και θα θυμίζει στα παιδιά, ότι τα αρνητικά συναισθήματα,οι αρνητικές σκέψεις και συνήθειες θα βρίσκονται μόνο στο κουτί και όχι μέσα τους!!!!
Εργαστήρια δεξιοτήτων - Ψυχική υγεία
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός Κασάπη Χρύσα (ΠΕ81)
Η Ψυχική Υγεία είναι δύο έννοιες τόσο σημαντικές για την εσωτερική ισορροπία μας και την εξέλιξή μας.
Στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, μιλάμε για την Ψυχική Υγεία. Αναφέρουμε τα χαρακτηριστικά της και την πολυτιμότητά της, αλλά εξετάζουμε τι συμβαίνει στις περιπτώσεις που αυτή χάνεται ή δεν υπάρχει….
Εξετάζουμε τρείς (3) περιπτώσεις Ψυχικών Διαταραχών, την Κατάθλιψη, τη Νευρική Ανορεξία και την Παχυσαρκία.
Εστιάζουμε στον τρόπο διαχείρισης και αντιμετώπισης αυτών και τονίζουμε ότι η αγκαλιά από το κοντινό περιβάλλον των ανθρώπων, που πάσχουν από μία μορφή ψυχικής νόσου, είναι θεραπευτική.
Υπάρχουν πολλοί και διάφοροι τρόποι αντιμετώπισης μίας ψυχικής νόσου, αλλά η θεραπευτική αγκαλιά είναι μείζονος σημασίας και δεν κοστίζει τίποτα.
Ακολουθεί βιωματική προσέγγιση των τριών ψυχικών διαταραχών με μία σύντομη ταινία μικρού μήκους, τριών (3) Πράξεων. Κάθε Πράξη αφορά και μία από τις ανωτέρω ψυχικές διαταραχές, οι οποίες μετουσιώνονται από δύο Πρωταγωνιστές Μαθητές, που πλαισιώνονται από τον Κύκλο Ψυχικής Υγείας, που αποτελεί τη θεραπευτική αγκαλιά.
Τους ρόλους στην παράσταση υποδύονται μαθητές και μαθήτριες από τα τμήματα Γ1 και Γ3 της Γ’ Γυμνασίου.
Το σχολείο μας
Η διεύθυνση και το προσωπικό
Οι εγκαταστάσεις
Η βιβλιοθήκη
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Πληροφορίες και γραμμές βοήθειας
Ψηφιακό Φροντιστήριο
Το Ψηφιακό Φροντιστήριο(https://streaming.digitalschool.gov.gr/) αποτελεί μια σύγχρονη ψηφιακή πλατφόρμα για μαθητές και μαθήτριες. Διαθέτει σε μορφή video σειρά από γνωστικά αντικείμενα και απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου.
για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των Αξόνων Προτεραιότητας 1,2 & 3 του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση»