Το 2ο Γυμνάσιο Σερρών στο «Ταξίδι της Γραφής» και της τοπικής μας ιστορίας από τη Σόφια μέχρι τη Φιλιππούπολη 12-14/04/2024
- Πληροφορίες
- Γράφτηκε από: Super User
- Κατηγορία: Δράσεις-Προγράμματα
- Εμφανίσεις: 100
Μαθητές και μαθήτριες του 2ου Γυμνασίου Σερρών που υλοποιούν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Πατριαρχικού Ιδρύματος Πατερικών Μελετών «Παλαιογραφία-Το ταξίδι της γραφής», με εποπτεύουσα την υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων, κα. Ιωάννα Κλιάρη, πραγματοποίησαν τριήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη στη Βουλγαρία, έπειτα από επίσημη πρόσκληση του αναπληρωτή Κοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής της Σόφιας, κου. Sveto Roboloff. Τα παιδιά, συνοδευόμενα από τις υπεύθυνες καθηγήτριες του προγράμματος φιλολόγους, κα. Βασιλική Αναστασιάδου και κα. Ελένη Πιστικίδου, καθώς και από τη Διευθύντρια, κα. Βασιλική Ζέττα, η οποία ανέλαβε και τη διοργάνωση της εκπαιδευτικής επίσκεψης, ταξίδεψαν και γνώρισαν τη γείτονα χώρα με την ιστορική και πολιτιστική κληρονομιά, που έχει αφήσει ανεξίτηλα ο ελληνικός πολιτισμός. Μαζί τους ταξίδεψε και η χορωδία του Γυμνασίου με την υπεύθυνη καθηγήτρια, μουσικό κα. Πασχαλία Λόλα.
Πρώτος σταθμός του εκπαιδευτικού ταξιδιού η Ιστορική Θεολογική Σχολή της Σόφιας. Οι μαθητές/τιες, τους/τις οποίους/ες υποδέχθηκε το ακαδημαϊκό προσωπικό της Σχολής, είχαν την ευκαιρία να καθίσουν στα πανεπιστημιακά έδρανα της ιστορικής Σχολής που αριθμεί 100 και πλέον έτη και να ενημερωθούν από τον κο. Sveto Roboloff για την ιστορικότητα του κτιρίου και το σύγχρονο επιστημονικό έργο της Σχολής. Ακολούθησε προσφορά αναμνηστικών ενθύμιων και τοπικών εδεσμάτων από τη Διευθύντρια και κέρασμα για τους φιλοξενούμενους μαθητές. Έπειτα, τα παιδιά ξεναγήθηκαν στους χώρους της Σχολής, με τα ίδια να εντυπωσιάζονται τόσο από την εξωτερική όσο και από την εσωτερική μεσαιωνική διακόσμηση. Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε η ξενάγηση στη βιβλιοθήκη της Σχολής, καθώς οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με βιβλία-κειμήλια προηγούμενων αιώνων, όπως το Τριώδιο, Αρχαιοελληνικό λεξικό, Λατινοελληνικό λεξικό και Πατερικά κείμενα.
Στη συνέχεια, οι μαθητές επισκέφθηκαν την ελληνική Πρεσβεία στη Σόφια. Εκεί ενημερώθηκαν για το έργο και τις αρμοδιότητες της Πρεσβείας, καθώς και για τον ρόλο των Αρχών Εξωτερικού εν γένει, από τον αναπληρωτή επικεφαλής της Αρχής, Σύμβουλο της Πρεσβείας, κο. Γεώργιο Πουλέα, όπως επίσης και από τους Προϊσταμένους των τμημάτων της Πρεσβείας , τη Διευθύνουσα του Προξενικού Γραφείου, κα. Ευαγγελία Θεοδωροπούλου, τον Γενικό Σύμβουλο ΟΕΥ και επικεφαλής του Τμήματος Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων, κο. Δημήτριο Μίχα και τέλος από τον Ακόλουθο Άμυνας Σχη (ΠΖ), κο. Δημήτριο Σακελλάρη. Η Διευθύντρια πρόσφερε αναμνηστικά δώρα από την περιοχή των Σερρών και ακολούθησε κέρασμα και αναμνηστικές φωτογραφίες. Η επίσκεψη στην ελληνική Πρεσβεία της Σόφιας αποτέλεσε μάθημα επαγγελματικού προσανατολισμού, διότι τα παιδιά, σ΄ αυτή την πρώιμη φάση της ζωής τους, βιωματικά και μέσω εξειδικευμένων επιστημόνων πληροφορήθηκαν για τα καθήκοντα, τις υποχρεώσεις και τις δραστηριότητες της Πρεσβείας και των Διπλωματικών υπηρεσιών που παρέχονται από το Προξενικό Γραφείο.
Το απόγευμα οι Σερραίοι μαθητές και μαθήτριες περιηγήθηκαν στο ιστορικό κέντρο της Σόφιας, ένα εκλεκτικό μείγμα αρχιτεκτονικών στυλ, που αντιπροσωπεύονται από ιστορικά και πολιτιστικά μνημεία, τα οποία άφησαν στο πέρασμα τους οι Θράκες, οι Ρωμαίοι, οι Βυζαντινοί, οι Σλάβοι και οι Τούρκοι. Τα παιδιά περιδιαβαίνοντας αρχικά τα απομεινάρια των υπόγειων αρχαίων και ρωμαϊκών οδών, αντίκρυσαν τη Βουλή, το Προεδρικό Μέγαρο, την Εκκλησία του Αλεξάντερ Νέφσκι, το σύμβολο της πόλης, το Εθνικό πολιτιστικό ίδρυμα της Όπερας, το μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη, το τζαμί Banya Bashi και την εκκλησία της Αγίας Κυριακής. Χάρη στον ελληνόφωνο Βούλγαρο ξεναγό και στις στοχευμένες πληροφορίες του, τα παιδιά σχημάτισαν σαφή εικόνα για τα σημαντικότερα αξιοθέατα της πόλης της Σόφιας.
Το επόμενο πρωί, η ομάδα των μαθητών του 2ου Γυμνασίου Σερρών μετέβη στη Φιλιππούπολη, ένα από τα Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς της Βουλγαρίας και Πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης 2019. Περιδιαβαίνοντας την παλιά πόλη με την εντυπωσιακή αρχιτεκτονική από την Εποχή της Βουλγαρικής Αναγέννησης, τα παιδιά, συνοδεία και του ξεναγού, θαύμασαν τα παλιά ελληνικά αρχοντικά, πολλά από τα οποία έχουν μετατραπεί σε μουσεία, είδαν το Εθνογραφικό μουσείο και το μουσείο Αναγέννησης, εντυπωσιάστηκαν από το ρωμαϊκό αμφιθέατρο και επισκέφθηκαν τον Ιερό Ναό των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης. Τέλος, περπάτησαν στον μεγάλο πεζόδρομο και γεύτηκαν τοπικά εδέσματα.
Την επόμενη ημέρα και κατά την επιστροφή στις Σέρρες, οι μαθητές επισκέφθηκαν την Ιερά Μονή του Αγίου Ιωάννη της Ρίλα, Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO και ένα από τα σημαντικότερα τουριστικά αξιοθέατα σε ολόκληρα τα Νότια Βαλκάνια. Κατόπιν συνεννόησης της κας Διευθύντριας με υπάλληλο του Ιδρύματος που εποπτεύει τη Μονή, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/τριες είχαν την ευλογία να προσκυνήσουν το σκήνωμα του Αγίου εντός του Ναού, αλλά και να ξεναγηθούν στα δύο μουσεία του μοναστηριού της Ρίλα, θαυμάζοντας πλούσιες συλλογές από ανεκτίμητα έγγραφα και χειρόγραφα από τον 9ο έως τον 11ο αι., έντυπες θρησκευτικές εκδόσεις, αρχιερατικά άμφια, εικόνες, εκκλησιαστικά αντικείμενα, τον μοναδικό ξυλόγλυπτο Σταυρό. Ακόμη, γνώρισαν τον ασκητικό τρόπο ζωής των μοναχών, την καθημερινότητα και τις ασχολίες τους.
Μαθητές και εκπαιδευτικοί, γεμάτοι εικόνες, γνώσεις και εμπειρίες επιστρέψανε ασφαλείς στην πόλη των Σερρών. Με την υλοποίηση αυτής της εκπαιδευτικής δράσης, που αποτελεί δείγμα εξωστρέφειας του σχολείου, ενισχύθηκε το εκπαιδευτικό έργο του σχολείου στους τομείς των παιδαγωγικών και των επιμέρους γνωστικών αντικειμένων των ανθρωπιστικών επιστημών, καλλιεργήθηκε η αποκαλυπτική και κριτική ικανότητα των μαθητών και η βιωματική μάθηση, μέσω της επαφής με ανεκτίμητης αξίας χειρόγραφα, ιστορικά τοπόσημα και πολιτιστικά στοιχεία.
Θερμές ευχαριστίες στην υπεύθυνη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Πατριαρχικού Ιδρύματος Πατερικών Μελετών, κα. Ιωάννα Κλιάρη για τη διαμεσολάβηση πρόσκλησης του 2ου Γυμνασίου από τη Θεολογική Σχολή της Σόφιας και στον αναπληρωτή Κοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής, κο. Sveto Roboloff για τη φιλοξενία.